En ny vän?

Ja, så kan det nog vara. Igår testade jag min nya kettlebell för första gången. Tidigare har jag egentligen bara testat swingen men igår blev det ett mer regelrätt kettlebellpass.

Inga barn fanns i närheten och inga leksaker tog skada...

Under passet testade jag också clean+press och rodd med kettlebell och körde dessa övningar tillsammans med swingen några varv i ca 20 minuter. Sedan var jag både svettig och mör. Innan värmde jag upp med burpees.


Jag tror det märks på mitt minspel att jag tyckte det var ganska tungt...

Jag gillar de dynamiska övningarna man kör som involverar stora delar av kroppen. Både effektivt och kräver bålstabilitet. Jag sskulle gärna gå nån kettlebellkurs men det får bli en senare historia.

Nu ska jag skriva ut programmet för kryssningen jag ska på ikväll. Det blir skaldjursmiddag, vinprovning, träning, spa m.m. Visst låter det bra? Men hur ska jag klara mig utan mina barn?! Och ultramaken förstås. Tur att det är en fullspäckad agenda!

Kram

Kommentarer
Postat av: MirandaK

Trevlig tur, en pingla som du hittar säkert nya kompisar att leka med!!

2011-06-16 @ 11:15:08
URL: http://daysofmirandak.blogspot.com
Postat av: Pia

Vill också gå kurs i KB!!! Men det lär dröja innan vi har det här! Ha så trevligt på din kryssning!

2011-06-16 @ 12:41:01
Postat av: Angel19

Trist att jag inte kunde hänga på. Nästa gång! Ha kul och Hälsa!;)

2011-06-16 @ 12:58:26
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0