Förberedelser

Nu är det 2 månader kvar tills min utbildning till Personlig tränare börjar. Idag har jag börjat sondera terrängen vad gäller förberedelser. Det är lika bra att vara så förberedd som möjligt och jag har därför kommit igång lite med instuderingen. Mycket kan jag men det jag kommer behöva lägga krut på är detaljkunskaper om anatomi. Det känns riktigt spännande och jag längtar verkligen men det är också nervöst. Jag ställer alltid höga krav på mig själv, speciellt när det gäller studier vilket visserligen gjort att jag aldrig behövt göra en omtenta under 5 års högskolestudier men det gör ju också att prestationsångesten kommer som ett brev på posten...

Dagens träning är 20 minuter jogg som jag tar tag i när ultramaken kommer hemspringades från jobbet. De där 20 minuterna kan tyckas vara väldigt lite att hänga i julgranen men för att komma tillbaks från en förlossning och börja springa igen när man inte gjort det på ett år kräver det försiktighet. Visst skulle jag klara av att springa en timme men det är mycket att ta hänsyn till i kroppen efter att man fött barn. Jag har grundat väl med knipövningar och plankor som jag fortsätter göra men jag har ju också min höft att ta hänsyn till. Än så länge har den inte gjort ont och jag jobbar verkligen med den.
Höftlyft ska rädda min höft! Jättevanligt att man är svag i höften.

I lördags, på gymmet, lade jag till ännu en höftövning med boll. Jag får ta en bild för att visa. Den är ännu lite jobbigare men du vet ju; kroppen lär sig snabbt så man måste chocka den med nya grejer. Planka på boll körde jag också. Bild kommer.

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hittade hit via din makes länk på Runners! Ska sätta mig och läsa igenom ordentligt. Lycka till med löpningen! P.S blev ngt förskräckt när jag såg din blogg :o) d:Sadress

2011-01-31 @ 11:10:29
URL: http://hejamman.blogspot.com
Postat av: Hejamamma

Hej Sara, kul att du hittat hit. Hoppas du gillar bloggen!

2011-01-31 @ 15:14:18
URL: http://hejamamma.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har lagt den i favoriter! Bra inspirationskälla!!

2011-01-31 @ 20:22:19
URL: http://hejamamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0