Det är sååå skönt att ha rätt!

Nu har det gått två veckor sedan Lillan kom via ett kejsarsnitt. Inte speciellt lång tid, alltså. Jag följer rekomendationerna angående träning och aktivitet och kör mina knipövningar, andningsövningar och promenader. Igår var hela familjen iväg på en promenad på ca. en timme. Jag tänkte att jag skulle ta det lugnt och inte promenera för långt. Efter promenaden slogs jag av hur lätt och pigg jag känner mig i kroppen. Jag hade lätt kunnat gå en timme till. Visst känns det lite i snittet när jag går men det kommer det ju göra ett tag framöver. Vad gäller muskler och kondition är det nästan som om jag är tillbaka, åtminstone vad gäller promenader. Visst är det härligt!

Det är så himla skönt att få ett kvitto på hur bra det är med träning och att hålla sin kropp hälsosam och vältränad. Det finns inget som heter grundkondition och det går inte att luta sig tillbaka på gamla meriter eftersom en god fysik är en färskvara som ruttnar om du inte upprätthåller den. Däremot kan man ha bra förutsättningar vad gäller teknik baserat på gamla meriter. Jag tror till exempel att jag är bra på att återuppliva mina coremuskler som, precis som namnet antyder, är kärnan i ens kropp. Jag vet hur jag ska knipa rotlåset och spänna i magen för att hitta dem och stärka dem. Så snart jag kan ska jag jobba med höftstabiliserande övningar för jag vet att min höft behöver bli mycket starkare för att jag ska klara av löpträningen.

Idag har Lillan fått följa med till jobbet. Jag hade lite oavslutade saker att ta hand om eftersom Lillan bara ändrade sina planer hela tiden innan hon tillslut lessnade och ville ut. Mina fina kollegor hade redan hunnit köpa henne en present - härliga rosa kläder. Ännu mer fina kläder fick hon av familjen PE.  Häromdagen kom ett paket från hennes farmor som bl.a. stickat en ljuvlig liten kofta till henne. Hon börjar bli bortskämd den lilla prinsessan. Snart kan hon nog använda den och då kommer en bild.

Även idag ska vi dra ut på en promenad men innan dess kommer syrran med sina barn och hälsar på. Det bli kul då vi har saknat dem.

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

prinsessor ska ha det bästa!;*)

puss

2010-10-14 @ 16:51:32
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0