Det är mycket nu...;)

Jag har inte bara hämtat ut ett paket idag, jag har också varit på BVC för en kontroll med Lillan. Ibland är det skönt med dagar som inte kräver allt för mycket av en.

Eftersom min förkylning förvärrades igår kväll undviker jag promenaden idag. Jag gör allt jag kan för att inte åka på en rejäl långdragen förkylning. Jag har dock gjort mina plankor i morse och kommer göra dem ikväll igen. Från och med nästa vecka kommer jag göra den vanliga plankan på tå eftersom plankan på knä inte är speciellt jobbig. Jag gör den i en minut. Sidoplankan är dock jobbigare så den fortsätter jag med på knä en vecka till. När jag gör plankan ser jag till att inte svanka och spänner magen hela tiden genom att dra in naveln mot ryggraden. Knipövningar gör jag varje gång jag ammar. Den första tiden efter förlossningen måste man köra dessa knipövningar intensivt och som kvinna kan man aldrig sluta med dem men man måste ju inte gå till gymmet för dem...





Det börjar bli dags att boka tid för efterkontroll hos barnmorskan snart. Då hoppas jag att hon ger mig klartecken att köra igång med hårdare träning.

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0