Fokus, mina vänner!

Dagen började mycket bra. Efter en god och lugn frukost satte jag av mot gymmet för att köra mitt sedvanliga gympass. 30 minuter på EFX:en som vanligt. Kan tyckas tråkigt men jag gillar den och som gravid med en ganska markant mage får man tänka på vad som är skonsamt för fogarna. De två bästa konditionsmaskinerna för gravida är EFX och denna cykel:

Eftersom jag inte är så mycket för motionscyklar när det finns annat att välja på tar jag nästan alltid EFX:en. Därefter körde jag rygg, bröst, arm, axel, ländrygg, ben och mage. Jag kör alltid hela kroppen men varierar övningarna för motivationens och effektens skull. Det kändes riktigt bra även om jag inte tar i som jag gör när jag inte är gravid.

På gymmet slås jag alltid av hur många det är som är där bara för att man "bör" träna. Dessa känns igen på den håglösa blicken och den totala avsaknaden av fokus. Vad tror du det får för träningseffekt? Inte alltför stor. När du väl pallrat dig till gymmet - kör så det ryker! Alla som jag hjölper med träning säger jag samma sak till: När du sätter dig i en maskin eller gör dig redo för någon övning överhuvudtaget, tänk då på vad du vill ha ut av övningen. Fokus på muskelgruppen och ta i så muskeln blir uttröttad. Alltför många sitter bara och "vevar" ett tag och ser inte ens ut som om de tar i. What´s the point? Du ska köra så många repetitioner att du inte klarar en till.  Gör du det?

Efter gymmet bar det av till barmorskan och allt såg bra ut. Hjärtat dunkade på och magen växer, precis som det ska. Utöver detta har jag hunnit städa och baka vaniljgifflar som strax ska avnjutas. Mmmmmm, men nu är mamman trött och imorgon ska det packas inför Mallis. Hejamamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0