Hej kära gym!

Igår beslöt jag mig för att testa träna på gymmet igen efter en tids frånvaro. I morse gick jag dit efter en kontroll hos barnmorskan (som för övrigt gick bra; alla värden är på topp men jag tackade åter nej till sjukskrivning. Jag måste ju åtminstone testa jobba heltid först när det blir dags om 3 veckor...). Min träning på gymmet är ju, minst sagt, inte så intensiv som när allt är "som vanligt" men allt går att anpassa. Någon konditionsträning blir det inte att tala om just nu men jag värmde upp på EFX:en i 10 minuter och körde sedan rygg, axel, bröst, ben och stabiliseringsövningar för höften. Kan vara bra att fortsätta med dessa även nu för att min gamla höft inte ska spöka igen efter förlossningen. Nu kör jag dessa höftlyft liggandes på rygg med båda fötterna i golvet och inte den tyngre varianten med en fot i golvet och ett ben upp. Denna är olämplig när fogarna är mjuka under graviditeten. Jag tog det lugnt, blev inte ens svettig men såg till att bli lite trött i musklerna. Det känns bra och jag ska se till att komma igång med gymträningen igen regelbundet. Jag satsar nu på en gång i veckan. Övrig tid kör jag hemma. Sammanlagt blir det ett pass om dagen; varannan dag styrketräning och varannan dag yoga. Promenader blir det självklart också. Jag önskar verkligen att jag, som vissa klarar, kunde fortsätta med spinningen fram till förlossningen men det är som det är.

Imorgon blir det yoga igen. Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0