Uppdatering 3

Nu har det gått 4 veckor sedan den senaste uppdateringen och det är dags igen:


Så här såg jag ut för 4 veckor sedan:

Skillanden är inte lika stor längre men magen är lite plattare och jag väger ett halvt kilo mindre: 52,5 kg.

Jag kommer börja uppdatera varannan månad nu. Det kanske inte är så kul för dig att läsa om men det är mest för min egen skull. Jag tycker det är kul att se hur ens jobb ger resultat. Planen fick lite motstånd i samband med att jag själv blev sjuk men sånt händer. Mitt uppdaterade träningsprogram delade jag med mig av förra veckan. Utöver detta har vi förändrat kosten till det bättre, jag och ultramaken. Jag har dragit ner ordentligt på det kvällsfika jag kört med sedan förlossningen; varm Oboy och mackor... Jag vet, inte så bra men himla gott. Nu äter vi samma mat som tidigare, den behöver inte förändras, men mindre kolhydrater till middag och kvällsfika men istället mer protein. Det är absolut inte så att vi slutar med kolhydrater, det är en mycket viktig del av ens kost tycker jag men man måste anpassa maten efter aktivitet. Det vill säga när man behöver mest energi vilket ju är under lunchen då du har mycket kvar av dagen.

Jag är nu redo för kvällens pass:

Newlined-up. Om Tomten läser min blogg ska han veta att jag behöver nya cykelskor. Jag har haft mina sedan 2002, tror jag. Det ska vara MTB-skor, gärna Shimano, storlek 36. Om du ska köpa cykelskor - köp inte spinningskor. De är mjukare än vanliga cykelskor och jag tycker inte de är lika bra.

Jag var förresten och provade ut mina ortopediska sulor igår och hon hittade lite defekter som kan förklara mina höftproblem. man kan ju hoppas att det nu börjar lösa sig tillsammans med stretch och höftövningar...

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

U go girl, jag har gått ner sedan hälsomässan 4,5kg och ingen bantning!bara indrag på mackor godis och kolhydrater.

PUSS

2010-12-02 @ 19:55:42
URL: http://angel19.blogg.se/
Postat av: Hejamamma

Angel19: Fan vad du är bra. Tänk vad små förändringar kan göra. Upptäckte idag att jag gått ner till 52 kg. Bäst jag tar en macka ;)

2010-12-02 @ 20:08:41
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0