Träna hårdare!

Jag får ofta frågor om träning vilket jag tycker är kul. Det är ju det som är det jobb jag egentligen vill ha på heltid. Oftast är det tjejer/kvinnor som frågar och som jag guidar på gymmet bland övningar, vikter, svett och bollar. Väldigt ofta verkar det som om jag chockar dem med hur hårt jag tycker att de ska träna. Många tror att det räcker med att bli lite trött i musklerna eller så är de vana att köra med en viss vikt och ett visst antal repetitioner. Jag tar därför gärna med dem in till gymmet för att de ska förstå att meningen är att utmatta muskeln vid styrketräning och inte bara att göra den lite trött. Visst får man effekt även om man bara blir lite trött men det resultat som de flesta vill ha kräver hårdare träning. Det är också så lätt att sluta när det blir lite obekvämt istället för att ta i och ta ut sig. Så länge man inte har en skada som begränsar en ska man oftast köra mycket hårdare än man tror. Inte sällan låter jag en hel del när jag styrketränar - det är ju tungt och jag tar ju i! Om du är osäker på hur övningarna ska göras - ta hjälp så att du gör övningarna på rätt sätt. Då är det ingen fara om du sen tar i ordentligt!

!

Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

vilken kropp. me want!

2010-08-18 @ 22:46:47
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0