Vilsam söndag

Nej, rätt låt vann inte om du frågar mig. Alldeles för platt text men funkar för den betydligt yngre publiken. Det blir kvalet för Sverige nästa år också men men. Jag hade hoppats på Danny.

Sitter nu i soffan med Lilleman och myser. Ultramaken är ute och springer 4 mil, Lillan sover och Storeman är hos kusinen men kommer snart hem. Förberedelserna inför dopet av Lillan är i full gång. Jag har nu beställt maten och det är kul att många tackat ja. Visst fattas några man hoppats på men några kan inte och så... Mamma och pappa kommer i alla fall och det är alltid härligt att träffa dem. Där vet man att man får hjälp och stöd utan att ens behöva fråga. Det ska inte alltid behöva vara så komplicerat. Jag hoppas jag kan vara det stöd till mina barn/barnbarn även när de blir äldre. Av erfarenheter blir man visare och jag hörde visdomsord av en kvinna som fått Nobelpriset i litteratur för några år sedan, Toni Morrison. When you know better, you do better. Något jag försöker ta med mig.

Hon har också sagt en annan sak som jag lever efter: When people tell you who they are, believe them. Det finns saker som människor man känt har gjort som ger en fingervisning om vad de är för människor. Både positivt och negativt. Livet är alldeles för kort för att man ska behålla folk runtom sig som inte är goda. Du vet sådana där energitjuvar eller människor där man känner att man måste trippa runt på tå för att det verkar som om de bestämt sig för att missuppfatta en och man får spendera varje samtal med att förklara sig. Man går inte ihop med alla, det bara är så. Det är heller inte min uppgift att försöka förändra någon annan eller tro att jag kan det.

Igår när jag joggade ner till gymmet för lördagens gympass träffade jag en bekant. Vi pratade just om hur man blir tryggare med åldern. Man lär känna sig själv mer och mer och behovet av att bevisa sig minskar. Så himla skönt! Jag vet att det finns de som har svårt att ta att jag som kvinna gärna tar plats och inte drar mig för att uttrycka min åsikt men jag är ingen passiv åskådare av livet. Take it or leave it! Och till de som inte gillar det, ja som Toni sa...

Sicken filosofisk stund det blev. Har du några visdomssord som stärker dig i livet?

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0