Lyx

När mamma och pappa hälsar på blir det mycket lyx. Då menar jag inte dyra väskor och skor utan sådant som jag som mamma och fru verkligen kan uppskatta. För min del blev det lyx i form av ett löppass tillsammans med ultramaken i fredags, ett biobesök i söndags där jag och ultramaken fick välja film helt själva och se en film som inte var tecknad eller dataanimerad. Vi fick välja godis själva och äta upp det själva. Jag har inte gått på bio annant än på barnfilmer sedan 2008. Då såg vi Bondfilmen Quantum of Solace tillsammans med Storeman. I söndags blev det The Adjustment Bureau. Den var ok, inte mer. Typiskt när man för en gång skull går men vi fick lite tid ihop i alla fall. I måndags kunde jag lämna Lilleman på dagis och sedan dra ut på ett 40 minuters distanspass. Superskönt att slippa vänta tills ultramaken kommer hem. Passet gick dessutom jättebra. Det kändes så lätt att springa. Planen var ju att springa Premiärmilen på söndag men det är tydligen fullt. Jag hade givetvis inte anmält mig då jag inte trodde att det skulle vara några problem...

Igår höll jag som vanligt i mitt spinningpass och det gick också bra men idag är jag trött. Vaknade på natten av Lilleman som ropade "HJÄLP! HJÄLP!". Jag sprang in till hans rum och det visade sig att han tappat tutten (nappen).  Sedan hade han svårt att somna.

Idag har jag filat på corepasset jag ska hålla i på lördag. Jag har varit på en del corepass men tycker att det ofta blir så komplicerade övningar att man lätt glömmer bort det allra viktigaste; att suga in magen hela tiden. Jag gör hellre enkla övningar så man kan koncentrera sig på det jag tycker är viktigt. Kanske är det bara jag som har svårt att hålla reda på allt.

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0