Yasuragi Kids


Idag var jag och Storeman inbjudna till Yasuragi för att ta del av deras Kids-satsning. Under sommaren är det möjligt att ta med barnen dit då de även har aktiviteter för dem.

Efter en liten förvirrande incheckning där vi dumt nog (?) valde att checka in i receptionen då inget annat var angivet bjöds vi på en trevlig och god japansk buffé.

Ja, jag var hungrig...

Efter lunchen gick vi igenom en badintroduktion där vi fick veta hur man skulle tvaga sig. Sedan gick vi mot badet.


Det var riktigt roligt att få testa detta annorlunda sätt att tvätta sig på, genom att sitta på en liten pall och skrubba sig med tvål och tvättlapp och skölja sig med hjälp av en träbalja man fyller med vatten.

Vi avslutade med yoga och do in, där man masserar sig själv.

Storeman gör Krigaren

Jag hade nog hoppats få testa lite mer, som till exempel deras Fish Spa som jag är riktigt nyfiken på:

Pedikyr med hjälp av små fiskar. Det är tydligen ett ämne i deras munnar som luckrar upp gammal hud.

Vi var dock båda nöjda och glada för att ha fått testa fina Yasuragi.


Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0