Grattis Lilleman 2 år!

Idag är det två år sedan vår Lilleman såg dagens ljus!

Min fine lille busige kille har blivit så stor. Det känns som det var igår han var en lite baby och nu bubblar orden fram i honom som sockerdricka en varm sommardag.

Det finns ingen som han. Grattis, mammas lille älskling!

Idag har vi rest heeela dagen. Klockan ringde 0415 och sen dess har vi åkt taxi, buss, brorsans skitiga jobbarbil (nu måste jag tvätta min jacka, Anton ;)), flygplan, minibuss och vår egen bil - puh! Jag var riktigt korkad som trodde att jag skulle kunna komma ut och springa mitt första löppass idag efter allt detta. Det är tur jag har en löparcoach som gjort ett löpprogram till mig utifrån mina förutsättningar och som verkligen kunnat anpassa det efter mitt liv, utifrån vad som är fysiskt möjligt för en 3-barnsmamma som har mycket på sin tallrik.

När ultramaken gör ett träningsprogram ser han först hur ens liv ser ut, vilka mål man har och anpassar programmet efter det. Han tror inte på att två personer egentligen kan ha likadana program. Livet stannar inte upp för att jag vill köra maran man måste hitta en fungerande gyllene medelväg. Jag tror på ultramaken.

Mitt program kör igång på allvar nästa vecka och börjar försiktigt med två joggpass á 20 minuter vardera. Veckan därpå är det 25 minuter och tredje veckan även ett tredje pass som då är ett distanspass på 30 minuter (75% av maxpuls). A och o om man ska nå förändring är att faktiskt följa programmet och inte se det som nån gottepåse där man själv sedan plockar ut lite vad man tycker passar och justerar utifrån vad man själv tror. Ingen mellanmjölksträning, inget franskt diskotek utan seriös, fokuserad träning. Det är där ni kommer hitta mig. Vill du följa med?

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0