Åter i sadeln!

Igår var det dags för säsongspremiären av spinningen. Senast jag höll pass var i juni förra året och nu har jag fått tillbaks det passet. Jag och en kollega teamade ihop och körde passet. Riktigt kul att köra med henne som är en duktig instruktör men som tyvärr ska flytta. Det var jobbigt men kul att spinna igen. Jag är aldrig så trött som efter att jag själv hållit i passet. Jag blir så himla taggad när jag håller i pass och det är kul när man märker att man når fram. Jag vet att old school - spinning är att köra så hårt man bara kan men det är inte riktigt min filosofi. Jag har också kört så förut men when you know better you do better. Om man passerar mjölksyratröskeln tappar man träningseffekten och kroppen slutar förbränna fett och på lång sikt lär man kroppen att bara förbränna kolhydrater och inte fett ens vid lägre intensitet av träningen.

Idag fick jag höra något som gjorde mig glad. Jag mötte en bekant när jag var inne i centrum och hon tyckte jag såg så väldigt fräsch ut. Det hör jag inte alltför ofta men det gjorde mig glad. Det behövde jag höra idag!

Imorgon blir det 20-minutersjogg igen.

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0