Slappardag

En riktigt skön slappardag har jag idag. Var en sväng till syrran och fikade. Lilleman hoppades att hans favorit, syrrans man, skulle vara hemma men han hade hunnit åka på jobbresa till Indien. Lite besviken blev han allt men vi får nog se till att träffa honom snart igen. Senare idag ska jag på ett Me and I-party. Få se om man hittar något kul.

Jag och ultramaken pratade idag om hur vanligt det är att många som tränar har höga mål och för att nå dem tränar de alldeles för hårt och fel. Jag tror att många hårt tränande människor med lätthet skulle kunna träna mindre men rätt saker på rätt sätt och få bättre resultat. Frågan är dock hur lätt det är att släppa den där höga träningsdosen på alla plan. Man kan rent intellektuellt förstå att man kanske inte behöver träna så hårt men det sitter hårt åt i ryggmärgen att verkligen förstå det och vara lugn i sig själv med att man gör rätt. Det kan också vara svårt att ge en tränare det förtroendet att helt lita på att det program hon/han arbetat fram också kommer att ge resultat. Spinningen är ett praktexempel, som jag tidigare nämnt. Old school spinning är att köra så det ryker från början till slut men det ger dig aldrig det resultat du vill ha. Vågar man lita på instruktören som ber dig hålla igen?

Heja mamma! 

Kommentarer
Postat av: Wanja

Jag har visserligen aldrig varit på ett spinningpass där instruktören sagt nåt annat än "öka" och "mer kan ni" men jobbar på just det där. Att lita på att man inte måste lämna alla träningspass med blodsmak i munnen och darriga ben typ.

2011-02-06 @ 17:20:04
Postat av: Pia

Synd att du bor så långt bort! Hade behövt dig som PT!

2011-02-07 @ 09:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0