Mör men avslappnad

Igår var det ett 40-minuters distanspass som gällde. Äntligen lite längd, typ, på passet. 40 minuter är väl egentligen ingenting men för mig var det efterlängtat. Distans = max 75% av maxpuls kändes otrooligt skönt. jag vet att jag alltid höjer upp mina löppass till skyarna men jag är så glad att vara tillbaka på vägarna igen. Passet igår var som en dröm. Jag sprang lungt och avslappnat med fokus på bra löpteknik och det blev aldrig jobbigt, det vill säga precis enligt plan. Jag kom in i lägenheten och hade kunnat springa lika länge till. Det viktigaste av allt; det kändes bra efteråt och även idag. Det betyder att kroppen gillade det. Yes!

Idag var jag till bästa kiropraktorn Jenny. Hon sa att min kropp fungerade bra och hittade inga fel vilket jag inte brukar få höra. Det är alltid nåt som är för kort eller så. Jag har nog skött mig bättre än vanligt. Jag hävdar (som vanligt) att det är core-träningen. Det måste det vara. Det är ju det jag gjort annorlunda. Innan man blir stark i coremusklerna är det ganska "trist" träning eftersom det ofta inte ger en massa svett men när man blir duktigare och starkare och därmed inser hur viktigt det är blir det också roligare.

Jenny knäckte lite i ryggen och gav mig sen en hård massage. Inte riktigt som att vara på spa förutom lugnet, tystnaden och oljan. Märkligt att få en lugn stund för sig själv mitt på dagen. Det kändes lite som ett parallellt universum... Nu är jag helt avslappnad i ryggen och fick med mig en övning jag ska göra hemma som involverar en kavel.

Imorgon ska jag grilla fru PE på gymmet! Me like!

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

Jag ser framemot morgondagen med spänning men inser att söndag och måndag kommer vara tuffa. Vem vill vara min hemsamarit? Laga mat och hjälpa på toa??;)

2011-02-04 @ 19:46:47
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0