Smälter

Jag smälter fortfarande två bra utbildningsveckor. Många härliga människor har man träffat som nu är ens PT-kollegor. Vad bra vi är! Igår möttes jag av många nerver på helspänn och jag ska erkänna att jag natten till igår hade svårt att sova då jag var så spänd inför examendagen. Tidigare lärdomar av all den coaching ultramaken fått samt mina egna lärdomar gällande coaching och mental träning under PT-utbildningen har dock lärt mig en viktig sak som jag numera använder mig av och som verkligen funkar; ord ger tillstånd och tillstånd ger beteenden. Alltså; när jag började stressa upp mig inför examen sa jag det som jag vill ska vara sant. "Jag är lugn", "Det här ska bli roligt", "Jag är kompetent". Jag gör detta till mina valda sanningar. På morgonen innan jag åkte till examen såg jag till att leka extra länge med Lillan och programerade in hennes lilla ansikte i mitt minne för att tänka på henne om jag blev orolig.

Till syvende och sist är det min familj som är det viktigaste. Man får sätta saker i perspektiv. Det gick ju som sagt ganska bra:


När jag kom hem stack jag omedelbart ut och joggade av mig stressen. Så skönt! Efteråt hade ultramaken planerat en överraskning för mig. En taxi kom och hämtade hela familjen till Edsbacka Wärdshus där jag firades med champagne och fin tvårätters middag. Han är så fin, min ultramake.

Veckans träning består av mitt spinningpass imorgon, fartlek på onsdag, tvåtimmars långpass på fredag och styrketräning plus jogg på söndag. Visst låter det härligt?

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vilken liten goding du har! :)

2011-04-18 @ 23:21:11
URL: http://tentorochpoang.blogspot.com
Postat av: Hejamamma

Jag håller helt med, Linnea;)

2011-04-19 @ 08:25:11
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0