Words, words, words...

Just stop talking and do it! Ett citat jag tog från Jillian, du vet den där personliga tränaren från Biggest Loser. Det är så sant och något många behöver säga till sig själv. Sluta kom med alla de där värdelösa ursäkterna som inte hör hit och som aldrig ska stoppa dig från träningen och/eller att förändra ditt liv här och nu - idag! Hur många är det inte som "bestämmer sig" för att på måndag ska jag börja träna, eller till hösten, eller efter nyår. Varför vänta? Varför ska din kropp leva ohälsosamt ännu en dag? Och framförallt, varför ska du inte prioritera dig själv?
Självklart är ditt jobb viktigt och din familj ännu viktigare men du själv då? Ingen kommer att tacka dig för att du sliter ut dig på jobbet och min teori, som jag tror benhårt på, är att om du är stressad och aldrig taggar ned får du betydligt mindre gjort än om du får lite distans till jobbet. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; en glad mamma är en bra mamma. Det är helt ok att annat än familjen också gör en lycklig. Ingen klarar av att "bara" vara en mamma dygnet runt. Det är helt ok att göra saker som bara är för dig själv, bara för att just du ska må bra. Det gör dig till en bättre mamma/människa i slutändan.

Hur gör jag då? Jag tycker att det är svårt att prioritera sig själv men jag och ultramaken hjälper varandra att göra det. Jag ger aldrig ultramaken dåligt samvete om han vill göra något och vice versa. Träningen har jag inte svårt att prioritera, det sitter i ryggmärgen. Jag måste träna precis som jag måste äta, borsta tänderna, sova. Hur skulle min kropp må annars?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0