Trying is preparing to fail

...ett talesätt jag hörde häromdagen som låter hårt men är egentligen ganska rimligt. "Jag ska försöka komma igång med träningen nu till hösten" då öppnar man för att det inte ska lyckas. När det gäller träningen handlar det, som med allt annat, om att bestämma sig. Är träningen nu en del av ditt liv och din livsstil eller inte? Vad handlar det om när du ska försöka börja träna? Ska du helt mirakulöst hitta en massa extratid på dygnet när du inte jobbar, äter, tar hand om barnen, slappar framför TVn m.m.? Ska den där motivationen komma på posten och infinna sig när allt det där andra är gjort? Motivationen är ju något du skapar när du bestämmer dig för att må bättre, lyckan som infinner sig när du inser att du har vunnit över demonerna som tidigare sagt "Åååå, vad tråkigt med träning", "Jag har inte tid". När det inte längre handlar om hur du ska få tid att träna utan när under dagen du ska träna. Självklart är tiden med t.ex. barnen och partnern jätteviktig men du och din hälsa är väl också viktig? Du kanske är förälder men du är väl fortfarande du också?

Igår passade jag på att göra en del välgörande styrkeövningar samtidigt som jag tränade en tjej som jag hjälper med träningen. Hon hade lite ont idag...*fniss* det är inte utan att den lilla sadisttränaren i mig är lite nöjd... Hon jobbade dock på jättebra. Bra kämpat, A!

Hejamamma!


Kommentarer
Postat av: Louisa

Hej!







Jag följer din blogg och tycker verkligen att den är intressant och tänkte tipsa om en trend som jag sett mycket av i sommar. Det har länge varit trendigt att springa, powerwalka och promenera, men nu har jag upptäckt en ny trend, nämligen hantelflaskorna från AquActive! Tanken är att utövaren ska få med sig vatten på ett smidigt sätt samtidigt som man får extra träning för överkroppen – ett träningsredskap och viktig vattenkälla i ett. Jag skickar gärna bilder om ni vill skriva om detta för jag tycker att fler borde få ta del av den här idén.







Vänliga hälsningar



Louisa



2010-09-02 @ 13:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0