Inspirera mera!

Det finns så mycket att inspireras av bara man öppnar ögonen. Om man hela tiden intalar sig själv att man inte har motivationen att träna och bara hittar nackdelarna med det är det också svårare att hitta inspirationen. Det är ju dumt att vänta tills inspirationen kommer i form av t.ex. ett diskbråck och träningen då blir ett nödvändigt ont för att bli frisk om ens det får en att börja träna. På det sättet har jag en ganska bra kropp. Jag är van att träna ganska mycket och relativt hårt. När jag av någon anledning inte tränat på ett tag säger min kropp till; jag blir stel, det börjar göra ont o.s.v. Börjar jag då träna går det över. Även jag har dåliga dagar när jag hellre skulle göra något annat men det är inte ofta jag då tillåter mig att hoppa över träningen. Träningen är en naturlig del av mitt liv och det bör den vara för alla.

Jag inspireras som sagt av många och mycket. Ultramaken har jag nära till hands och hos honom är det framförallt hans mentala styrka och karaktär som inspirerar mig. Han är så stark mentalt och det gör mig stark. Han är trygg i sig själv och det gör mig trygg. Vi pratar ofta om den mentala biten när både han och jag stöter på patrull. Ofta räcker det att få hjälp att bena ut problemet. En annan inspirationskälla är människor i min närhet som jag ser har bestämt sig. Du vet där träningen inte är ett nödvändigt ont eller där träningen är något man "bör göra" utan där träningen är lika naturligt som att man duschar regelbundet.

Sedan inspireras jag också av ytligare saker som hälsosamma, vältränade kroppar. Det behövs inte alltid så mycket mer för att känna lust och glädje inför att gå till gymmet. Eftersom jag tränar så mycket är det otroligt skönt att veta att jag har en stark och uthållig kropp (vanligtvis...). Jag kan springa i 2 timmar om jag vill, jag klarar av vilket gruppträningspass jag vill för det är något jag sett till själv - det är en inspirationskälla för mig!

Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0