Premiärdopp!

Lillan fick sitt första bad igår och var inte helt missnöjd:


Lilleman tyckte att det var himla spännande men konstigt att lillasyster nu skulle ligga i hans badbalja... Vi hann precis stoppa honom innan han trängde sig ner brevid henne med kläder och allt. Självklart fick han bada efter henne men det var ju förstås inte lika kul...

Lillan är redan en vecka gammal. Det har gått så himla fort sedan...

Nykläckt med mamma på uppvaket! Tänk att jag dessutom hade jobbat samma dag och hunnit storhandla på ICA.
Lilleman är superförkyld nu och har åkt på en himla jobbig hosta. Han fick gå till doktorn och fick med sig Bricanyl hem. Hoppas det hjälper.

Själv fortsätter jag ta det lugnt, äter min penicillin och funderar på att dra med familjen till Underbara Barn-mässan i Älvsjö imorgon. Kunde vara kul med lite folk. Man blir lätt isolerad här hemma. Just nu klurar vi här hemma på hur vi på bästa sätt kan lösa ultramakens träning nu när det är helg, inget dagis och han såklart har en del träningspass som ska upplevas och avnjutas. Problemet är ju min oförmåga att lyfta Lilleman och att Lilleman behöver extra mycket närhet och omtanke när han är sjuk... Man måste hjälpas åt för att träningen ska kunna genomföras även när det ser omöjligt ut, eller hur!

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0