Mustig skördegryta

...står på menyn idag. Det ser ut som en härlig blandning av diverse grönsaker, kött och ris. Jag får återkomma om det var gott innan jag kanske lägger ut receptet. Det verkar som jag hittat receptet i nån bok av typen "Mat för enorma familjer alt. storkök" för det blev jättemycket mat. Oh well, många matlådor - det gillar vi! Det är väldigt bra att ha hemma för att kunna ta fram vid lunchen. Planering är lösningen för att mota dåliga frestelser i grind. Det gäller speciellt när jag jobbar. Det är extremt sällan jag äter ute när jag jobbar. Dels för att jag är snål men också för att det är svårt att hitta bra mat, tycker jag.

Jag är fortfarande förkyld så jag tar det lugnt med promenerandet men plankar på.

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0