Mellandag

Det blir lätt en sådan när man har en liten sjukling hemma. Ingen promenad att tala om idag heller då jag varit hemma med en febrig Lilleman men det gör inte så mycket eftersom jag själv är snorig fortfarande. Jag har tidigare lyckats med att mota bort förkylningen genom att vila och kanske kan jag lyckas även denna gång. Jag har tidigare försökt med att överdosera C-vitamin men läste i senaste Fitness Magazine att det är oklart om stora doser kan hjälpa. Vi har tydligen en tendens att överdosera vilket kan ge njursten och gråstarr OCH träningseffekten kan tydligen påverkas negativt av höga doser C-vitamin. Det vill vi ju inte - eller hur! Det är ju dessutom en vitamin vi väldigt lätt får i oss på naturlig väg så jag har skippat brustabletterna. Trots att jag tycker att de är ganska goda.

En liten fråga; vi funderar på att hyra stuga på Gotland till sommaren men det är ju en djungel. Var hittar jag en stuga på nordösttra sidan som helst inte är i en stugby utan lite avsides?

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vår dagisföreståndare föreslår fläderbärsdroppar (black elderberry) mot förkylning. Kanske något att researcha? Annars har jag bara kört med echinacea men det funkar ju bara i startskedet. Tror inte heller att brustabletter är bra för kroppen.

2010-11-12 @ 19:54:40
Postat av: mirandak73

Jag kan tipsa om Källunge bygdegård, ligger rakt ut två mil från Visby och knappt två mil från Åminne. http://goto.glocalnet.net/kallunge/



Gott om plats och billigt boende! Vi har bott där två år på raken och trivts jättebra!!

2010-11-13 @ 16:09:52
URL: http://mirandak73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0