I´m a survivor!

I onsdags kväll råkade jag ut för det som gör mig mest ynklig av allt i denna värld - jag blev magsjuk! Jag ska inte besvära dig med några detaljer men jag kan säga att natten till torsdag låg lag vaken och ville bara till mamma. Ja, vuxen kvinna är jag men ändå... Nu börjar jag återvända till de levandes skara och allt av tyg snurrar i tvättmaskinen.

Sedan jag började jobba har min vardag kantats av baciller. Jag antar att min kropp blivit känslig att att leva i en mammaledighetsbubbla och nu när jag tvingats ut i verkligheten rasar den så fort den stöter på patrull. Jag är vek och ynklig helt enkelt. Min träning har fått vänta, och vänta, och vänta. Innan jag blev sjuk, i onsdags, hann jag dock bjuda mina kollegor på lite core på jobbet. Vi hittade en möteslokal som lite snabbt gjordes om till träningslokal. Jag tror att de gillade det. De sa det i alla fall.

I förmiddags tittade jag på en film jag boxat; Miss Potter. En film helt i min smak. Lite mysig, lugn och gullig. Ingen killfilm men jag passade på att se den när ultramaken var ute med lilleman. De förberedde ultramakens löptur han ska ha i morgon. En liten annorlunda sak... Han ska springa på ett löpband på Vildmarksmässan i 10 timmar. Om du är i närheten tycker jag du ska gå dit och heja på. Passa på att hälsa honom att han är bäst i världen! Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: MirandaK

Hur gick det för ultramaken??

2010-03-16 @ 21:17:23
URL: http://mirandak73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0