Hej igen!

Veckornas hårda arbete tar ut sin rätt och jag har lite svårt att hitta orken till att blogga. Nu är det helg och jag fick sova ut till 7, wow liksom.

Veckans träning har bestått av spinning i tisdags och core i onsdags. Spinningen gick jättebra även om vi åter kom igång lite sent... Suck, det är mindre kul att ha tio minuter på sig attt registrera ca 20 pulsband och så vill ju kunder ändra lite av de uppgifter de först registrerat i sin profil m.m. Men det var kul när vi kom igång och det var mycket folk och det är ju alltid roligt. Corepasset dagen efter håller jag på mitt jobb för mina kollegor. Nu har hela kontoret intresserat sig så då har jag letat upp en större lokal. Vi får se hur många som dyker upp på onsdag... Efter onsdagens pass hade jag träningsvärk men då är ju allt som det ska!

Jag har också hunnit knåpa ihop ett träningsprogram för en kompis som ville ha hjälp. Hoppas hon klarar av att hålla sig till det. Inte för att hon skulle vara otränad eller lat men hon är småbarnsmamma och då dyker saker alltid upp. Svårigheten är att någon gång prioritera sig själv mitt i allt. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: en glad mamma är en bättre mamma och för att hålla sig glad måste man ibland välja sig själv först. Tänk om man fick jobba med träning och friskvård hela tiden...

Jag satt och kollade på Facebook häromdagen och blev så less på hur vissa bara gnäller och klagar i sin status hela tiden. Alla gör ju det nån gång och det är väl bara normalt men de som aldrig kan hitta något positivt att skriva. Då borde det komma upp någon form av varning "Stop! Det där var ett gnäll för mycket, ut och hitta något positivt i ditt liv annars stängs du av från FB".

Imorgon blir det löpning igen. Kul! Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jo det är klart det finns folk som är naturligt smala. Det är ju lika fel att klaga på folk som är smala som det är att klaga på folk som är "tjocka". Men H&M brukar ha modeller som ser sunda och friska ut och jag tyckte inte hon såg sund ut.

2010-03-27 @ 19:00:48
URL: http://aidantaustas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0