Inspiration

Jag bli så glad när jag ser att jag kan inspirera folk att träna och att träna bra. Jag antar att folk litar på mig när de ber mig hjälpa dem med deras träning och det är alltid kul. Jag har hjälp en kompis under våren med hennes träning och gjort ett program till henne som hon följt trots problem med motivationen. Det tyder på styrka - att kunna gå in i sig själv och se förbi den känsla som finns närmast och hitta anledningen till varför man tränar. Nästa steg är att snabbare kunna förtränga omotivationskänslan, aldrig nå den utan per automatik hitta till styrkan i sig själv och glädjen i att man gör det man bestämt sig för. A och O är att framförallt välja ett hälsosamt liv för ingen annan än sin egen skull.

Nästa vecka ska jag lotsa kollegor på gymmet vi har på jobbet. När jag själv tränar där kan det ibland klia i fingrarna när jag ser människor som kanske borde bett någon om hjälp innan de gick in i gymmet och börjar rycka i maskinerna ganska planlöst. Två av mina kollegor ska i alla fall få lite hjälp med träningen, hoppas de är redo!

Själv tog jag en promenad från jobbet i city till Gröna Lund idag. Vi körde 7-kamp med jobbet och det var riktigt trevligt. Tur hade vi med vädret också! Imorgon blir det styrketräning hemma.

Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0