Dags att hitta tråden igen

Jag har tappat tråden ett tag. Jag tror det började med att jag inte klarade av att träna när jag mådde dåligt under den första delen av graviditeten och då började jag skriva om annat på bloggen och träningen fick en mycket liten del. Nu måste jag dock hitta tillbaka till varför jag började blogga; det handlar inte om att så många som möjligt ska läsa den, det handlar om att skriva om kost och träning. Jag vill inspirera och motivera framförallt mig själv men gärna andra på köpet.

Under graviditeten bestämmer min kropp hur jag kan träna. Jag skulle må dåligt och få ont om jag slutade träna och för min del vore det rent ut sagt korkat. Jag tror att väldigt få gravida bör hålla sig från träningen generellt sett. Jag läste i den senaste Fitness-tidningen att bara 25% av alla gravida tränar tillräckligt under graviditeten. Jag räknar mig till en av dem!

Nuförtiden ser min träning ut som följer: 3-4 pass/vecka. En dag kör jag 50 minuter kondition, 1 dag core, 1 gympass (30 minuter kondition/30 minuter styrka med fokus på rygg och ben) 1 dag långpromenad.

På jobbet får jag ofta frågor om träning och det är så himla kul att hjälpa andra. Ännu bättre är det när de kommer efteråt och berättar att ens råd fungerat. Häromdagen fick jag frågan om hur man kommer igång med löpning. Jag gav kollegan lite tips, bad henne ta det lite lugnt och idag berättade hon att hon nästan orkat 5 km på första löppasset tack vare mina råd. Så kul!

Igår, på mitt sista spinningpass för säsongen kom en kund fram och ville att jag skulle veta att jag var den absolut bästa spinninginstruktören som fanns och att han saknade mig redan. Jag blev rörd. Så himla roligt att höra!

Hejamamma är tillbaka som träningsblogg men självklart kommer jag inflika med annat också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0