Yogatime!

Idag är det yoga på schemat igen. Jag fortsätter med den träning jag klarar av och det känns bra. Igår gosade jag med spikmattan och ännu har jag väl inte kännt någon förändring men jag får nog ge det några gånger. Det vore löjligt att bara testa två gånger och sedan ge upp. Yoga är en träningsform som jag tyvärr ger alldeles för lite uppmärksamhet. Anledningen är nog att jag är en sådan person som vill vara riktigt svettig och slut efteråt vilket jag sällan blir av yoga. Ändå vet jag att fördelarna är så många; förutom att det är bra för musklerna är det också bra för insidan av kroppen då det masserar även ens organ. Yoga gör inte bara musklerna större, det gör dig smidigare och förebygger skador. Hur många är vi inte med för korta hamstrings och höftböjare till exempel? Tänk så många onda ryggar det finns p.g.a. detta! Det skönaste med yoga, för mig som är lite nybörjare, är dock att det kräver hela min koncentration och det är så befriande att verkligen fokusera på något och lämna resten därhän. A och O efter förlossningen kommer för mig vara core och yoga. Det tror jag kommer ge en superstart för min väg tillbaka till stark, snabb och snygg =). Tyvärr kan man inte börja springa och köra spinning direkt...

Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0