Motivation

Tänk vad mycket man kan ha av den varan när man inte kan träna som man helst vill. Nu är det ju i och för sig väldigt sällan som min motivation är i botten även när jag tränar "som vanligt". Dels har jag en egen mental coach i ultramaken. Han är så otroligt vis och har fått hjälp av den bästa med detta; Susanne Pettersson. Ultramaken har hjälpt mig att stoppa de vanliga tankar som kan uppkomma inför och kring träning; man kanske hellre vill göra något annat, tycker att man inte har tid, det är dåligt väder m.m. Jag låter sällan mina tankar vandra i de banorna. Ju mer du berättar för dig själv hur tråkigt det är att träna desto mer sant blir det för dig.

Jag började från början och funderade på vad som är viktigt för mig som individ. Jag är ju självklart mamma i första hand och mina barn är det viktigaste och bästa som finns men jag är ingen utan mig själv och vad är då viktigt för mig, för att jag ska må bra och således bli en bra mamma? Jag måste ju må bra och där är min träning en viktig nyckel. Jag måste alltså prioritera mig själv för att räcka till åt andra. Sedan bestämde jag mig för vad jag vill ha ut av träningen och jag vill känna mig stark, frisk, snabb och slank. Alltså lägger jag upp ett träningsprogram som tar mig dit. Löpningen är för mig en viktig bit och även där har jag turen att vara gift med en expert vars råd tog mig närmare mina mål snabbare än jag någonsin trodde var möjligt. Om du vill ha hjälp med din löpning är det honom du ska anlita!

Slutligen ska du vara överens med din familj för att de ska bli ett stöd och inte ett hinder. Jag och ultramaken ser till att prioritera den andres träning och för våra barn är det den naturligaste saken i världen att mamma och pappa tränar. Jag tror faktiskt att också jag kan hjälpa ultramaken ibland. Häromveckan hade han en dip i motivationen och istället för att stryka honom medhårs sa jag "Tänk så mycket skönare det ska kännas och hur nöjd du ska vara med dig själv när du ändå genomför passet som det var planerat". Det är något jag själv ofta tänker på. För mig är det viktigt att passet har ett syfte och att jag t.ex. inte bara lyfter tungt och blir svettig.

Vad gör du för att hålla motivationen uppe? Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

på hotellet i växjö fanns inget löpband, men jag cyklade 45 min 1,6 mil i kuperat och styrketränade istället! Jag är duktig!;)



Kram

2010-07-24 @ 21:27:08
URL: http://angel19.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilket fantastiskt bra inlägg!! Fick mig verkligen att sätta mig ned och tänka över min träning, min motivation och mina mål framöver.

Tack!! :-)

2010-08-03 @ 23:10:54
URL: http://traning.mirorari.se
Postat av: Hejamamma

Vad kul att du gillade det och ännu bättre att det inspirerade dig. Kram

2010-08-04 @ 14:36:21
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0