Mallorca II

Jag har lärt mig en sak, säkert fler, av denna semesterresa. Även om jag tyckte att den var bra har jag insett att det jag och min familj är ute efter är inte längre familjehotell mitt i den mest exploaterade delen av en semesterort. Alcudia har ju en helt makalöst härlig strand men när det kommer till utbudet av restauranger blir det värre... Det finns hur mycket restauranger som helst men det verkar som att det är samma ställe allihop med samma menyer och ganska lite kärlek i maten. Som gravid är jag väldigt försiktig med fisk vilket jag annars gärna hade testat men jag vet inte vad för typ av fisk jag kan äta runt medelhavet så därför låter jag bli. Jag åker nog hellre till ett mindre ställe som kanske inte har lika många restauranger men mer känsla i maten samtidigt som jag inte vill välja bort fina stränder och poolliv.

Min äldste son är helst vid poolen och lilleman är helst vid vatten, vilket som. Vi trodde att han skulle lugna sig när vi tog honom till stranden och saltvattnet men även om han reagerade på att få saltvatten i munnen så lät han inte det stoppa honom. Han dök mer än gärna i det också... Vi skaffade honom därför en liten båt att flyta runt i för att inte bära med oss allt vatten till hotellet sen, lagrat i lilleman.

Här kommer lite bilder på mina pojkar:





I vår familj är det jag som fotograferar och därför blir det mycket sällan bilder tagna på mig. Min käre ultramake lyckades dock hala fram kameran nån gång i början innan jag blev så där härligt pepparkaksbrun.

Ni som känner mig vet att detta aldrig händer, inte heller denna gång... Lite brunare än såhär blev jag men inte mycket.

Så mycket träning utöver alla promenader blev det inte i och med att jag blev förkyld. Jag fick ligga och sukta när jag såg folk ta sig en löptur på strandpromenaden. Det såg härligt ut även om det var varmt såklart. Det får bli en annan gång. Det var ultramaken som stod för träningen i vår familj. Han körde på som vanligt.

Så snart jag blir frisk ska jag ta mig till gymmet igen. Jag riktigt längtar! Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka härliga bilder Nu längtar vi efter er

2010-07-03 @ 19:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0