Back on track?

Idag körde jag igång med styrketräningen igen. Jag började försiktigt med några ryggövningar och körde armhävningar, övningar med gummiband några andra övningar med kroppen som belastning och marklyft. Kroppen kändes trött idag och det har börjat stråla ut smärta mot skinkorna den senaste tiden så jag tog det lugnt. Som jag alltid tjatar om så tror jag verkligen inte att jag bara därför ska lägga mig och vila. Istället tar jag det lilla lugna för att hitta tillbaka till styrkan i kroppen.

Det är läskigt hur fort det går med ens fysiska status. Nu är ju mina förutsättningar förändrade i och med att jag blir tyngre men ändå, det är skrämmande hur snabbt man blir svagare. Jag hör ofta hur folk säger att de tränade mycket när de var yngre och att de därför skulle ha någon form av grundkondition, grundfysik. Det är ju rent skitsnack! Det är en färskvara och inget annat. I bästa fall har kroppen minnet av kroppskontroll och därför kan man ha lättare för det rent tekniska om man återupptar sin träning efter längre frånvaro men att muskler och kondition skulle sitta kvar trots att man inte gjort något för att behålla det säger ju sig självt. Det är klart det inte funkar så.

Idag har jag också hunnit med en båttur. Familjen blev inbjudna av syrran och hennes familj i deras fina båt:


Vi åkte en liten tur, några badade och sedan avslutade vi med lunch och fika i båten. Trots att solen inte tittade fram så mycket hade vi det varmt och skönt. Mot slutet av turen kom det några regndroppar men det var inte så farligt.




En härlig dag, helt enkelt!

Det är så härligt med långsemester där man kan vara med familjen hela dagarna och umgås med nära och kära. Man behöver inte stressa igenom en massa aktiviteter utan kan bara vara och ta dagen som den kommer. Nu önskar jag bara att min mamma och pappa har möjlighet att ta sig ner till oss en sväng så vi får träffa dem lite mer.

Vad har du gjort/ska du göra på din semester? Vad är det bästa du vet med semestern?

Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Linda

Visst var båtturen lovely. Önskar också att mamma och pappa kommer snart...

2010-07-22 @ 22:28:16
Postat av: Angel19

Tycker vi måste ses snart, dessutom måste jag öva vägen!!!;)

Vi höra av när vi kommer hemåt igen, ok?

Kram

2010-07-23 @ 19:52:27
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0