Å regnet det bara öser ned...

Jag får se om jag stöter på solen nåt mer under semestern. Det är inte hela världen om det inte sker. Vi har varmt i alla fall och jag är ledig. Man får vara glad för det lilla.

Igår hann jag starta upp en surdeg. Det är första gången så det blir spännande att se vad det blir av det. Den ska ju stå fram till söndag innan det kan bli bröd av det. Idag bakade jag frallor på råg- och vetemjöl. Det ska egentligen vara grahamsmjöl i degen men när jag öppnade paketet hade små baggar flyttat in... Yuk! Så gammal hann den väl inte bli...? Det känns bättre och bättre att baka sitt eget bröd. Det känns som om köpebröd har en massa jox i sig. Visserligen var det mest vetemjöl i frallorna men jag tror alla gånger att det är bättre än det mesta köpebröd. Jag fick dessutom hjälp av lilleman i bakandet. Han producerade inte så många frallor men såg till att mjölet spreds ut jämt över hela köket... Visst, det tar längre tid att låta barnen "hjälpa till" men de gillar det och hur ska de annars lära sig?

Idag står yoga på schemat. Det tar jag tag i efter bloggandet. Jag ska även mysa med spikmattan en stund.

Förresten har jag en plan... Under 2011 ska jag läsa till personlig tränare. Nu har jag tjatat länge nog om att det ska ske nån gång och jag känner att nån gång börjar närma sig. Nu vet du vem du inom en snar framtid kan anlita. Jag måste bara fundera ut vilken utbildning jag ska gå... Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: MirandaK

Bakverk som barnen har hjälpt till med smakar alltid extra bra! PT låter som en bra idé, du får gärna "träna" på/med mig ;-) Jag funderar på att gå en coachutbildning under hösten!

2010-07-29 @ 21:16:25
URL: http://mirandak73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0