Nytatuerad!

Äntligen var dagen kommen. I åratal har jag velat tatuera mig men jag ville ju såklart inte tatuera in vadsomhelst. Det var viktigt att det inte "bara blev något fint" utan något jag verkligen ville ha inpräntat i min hud resten av mitt liv. Jag skojade lite på bloggen för ett tag sedan och skrev att det skulle bli en jättedödskalle med diverse attiraljer runtomkring. Självklart var det aldrig tanken - det fattade du väl? Här kommer resultatet:

Jag ska lägga upp den igen när den läkt. Nu är den ju väldigt röd, grisig och täckt av plast men där står Sigurd och Charlie. Mina fina barn som alltid kommer vara en del av mitt liv. Jag ska erkänna att det gjorde ondare än jag trott. Det tog ungefär en timme och ca. en kvart av timmen var rätt kärv... Jag fick gå tillbaks mentalt till förlossningssmärtan och andas geeenom smärtan för att få tillräckligt med syre.

Jag kunde trösta mig med att det fanns någon i studion som hade det värre... En ung tjej, glad i hågen och spänd skulle tatuera sig samtidigt. Jag tyckte hon såg väldigt ung ut och fick det bekräftat när hon berättade för tatueraren att hon minsann fyllde 18 år idag. Då kan man ju anta att detta var hennes första gång eftersom de seriösa tatuerarna inte tillåter att man är under 18. Jag trodde då, i min enfald, att hon skulle tatuera in något litet, fint... Tatueraren slänger upp ett bord hon får lägga sig på och flickan ska då tatuera sig på sidan, typ på revbenen. Det ställe som de flesta tatuerare är överens om är det mest smärtsamma stället. De sätter igång och flickan rycker till gång på gång av smärta. Tatueraren suckar och ber henne försöka vara still "Blir det fel finns de för alltid kvar". Han får upprepa detta gång på gång. När jag börjar bli klar hör jag honom säga att nu är det bara 2 timmar kvar... Jag kliver upp och ser motivet... En stor j**la drake!! Grattis gumman...

Jag kan fortfarande inte träna p.g.a. min förkylning. Snyft! Till morgondagens spinning har jag tvingats skaffa vikarie. Men fr.o.m. nästa tisdag är det jag som håller i pulsspinning. Du hänger väl med på nåt pass? Hejamamma!


Kommentarer
Postat av: Elin

Riktigt snygg faktiskt!

2010-02-08 @ 20:25:16
URL: http://aidantaustas.blogg.se/
Postat av: Hejamamma

Tackar! Jag är mycket nöjd. Ska bli kul att se hur den ser ut utan blod...;)

2010-02-09 @ 18:58:41
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0