Igång igen!

Tisdagens pulsspinning gick ok. Själva passet gick bra men det var en hel del fixande och trixande innan och det är ju aldrig kul att komma igång för sent... Väl igång var det roligt att se hur kunderna lyssnade uppmärksamt och försökte reglera pulsen därefter. Allt för att få just det resultat man vill ha. Det är ju just det pulsspinningen är till för; kvalitetspass, träna det du avsåg träna. Många tror dock fortfarande att man ska hålla sig på 65-75% av max för den bästa fettförbränningen men så är det ju inte riktigt. Andelen fett du förbränner kanske är större i det intervallet men i reella termer förbränner du både mer fett och kolhydrater vid intensivare träning. Därtill tillkommer den efterförbränning som sker vid hårdare träning. Dessutom ger hårdare träning dig bättre kondition och en kropp i bättre kondition förbränner mer fett överlag. Du ska givetvis inte alltid träna stenhårt då bryter man tillslut ner kroppen istället.

Igår var jag på ett bra FTC-pass (funktionell träning cirkel). Hårda övningar som känns idag, precis som sig bör. Därför var det skönt att det var vila som gällde idag. Imorgon blir det dock intervaller som jag kör på löpbandet på gymmet. Den friskvårdstimme vi får utnyttja varje vecka går aldrig till spillo för mig. Jag kan faktiskt inte förstå dem som menar att de har för mycket att göra för att använda sin friskvårdstimme. Träningen skapar mer tid. Mår jag bättre jobbar jag bättre. Det är speciellt skönt att rensa skallen när man har mycket på jobbet. Inte konstigt folk mår dåligt om de stressar, jobbar mycket och inte tränar. Imorgon ska jag dessutom på after work med trevliga vänner jag inte sett på länge - kul! Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0