Träningsvärk

En känsla jag nästan glömt bort även om känslan efter en förlossning är lite så. Skidåkningen från i söndags gav mig träningsvärk på insidan av låren. Idag har jag precis varit på mamma/barn-core. Det kommer nog kännas i magen imorgon för det var ganska så jobbigt. Jag undvek de raka situpsen då det är viktigt att stärka upp inifrån ordentligt för att inte orsaka att musklerna håller sig delade. Jag tycker man gott kan vänta minst 12 veckor efter förlossningen innan man börjar med situps. Själv gör jag sällan situps. Det finns så många andra mycket bättre övningar som tränar magmusklerna. Plankan till exempel. Det är ju inte de raka magmusklerna som framförallt gör din mage smal och platt, det vet du va?

Väglaget lämnar nu mycket att önska... Denna gudsförgätna modd, alltså! Det funkar inte att dra runt ungarna i vagnen nu och jag avskyr det. Jag fattar inte hur denna vagnsmodell kunnat bli så poppis. Jag blir seriöst rädd för att Lillan ska få Shaken baby syndrome av att ligga och skakas runt. Behöver jag säga att detta inte fungerar med mitt träningsschema! Jag måste fundera på bra alternativ. Motionscykeln kan jag ju inte bara köra med...

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0