Längtar...

...tills jag kan träna igen. Typiskt att jag blir sjuk när jag kommit igång med träningen. Jag tror inte att det beror på att jag tränat för hårt och kroppen inte hunnit återhämta sig. Det är nog snarare dagisbaciller som letat sig hem med hjälp av Lilleman.

Igår fick jag i alla fall min nya almanacka:

Man kan välja egna bilder som fram- och baksida. Almanackan hittade jag på personligalmanacka.se. Det är tredje året i rad jag beställer därifrån. Jag gillar att man kan skräddarsy både in- och utsida. Jag har t.ex. valt en extra stor ruta för träning varje dag. Jag och ultramaken går då och då igenom våra kalendrar för att synka dem och då kan jag också planera in träningen och såklart skriva in den i almanackan. Då måste man ju genomföra den, eller hur?

Jag läste häromdagen en blogg där killen hade en motivationssvacka. Det händer oss alla och då gäller det att komma ihåg vad det var man ville. Varför tränar jag? Om du har ett specifikt mål, som en tävling, då gäller det att följa träningsprogrammet. Det går inte att byta ut t.ex. ett löppass mot innebandy om det är löpning du vill bli bra på. Man blir bra på det man tränar. Förändrar du träningen kommer resultatet förändras.

Hoppas jag hinner med åtminstone ett ordentligt träningspass innan vi åker på julsemester...

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0