Ute ur dimman

Han klarade sig och ser piggare ut än han gjort på länge:



Señor Raoul Vargas är en riktig kämpe!

Idag har vi riktigt härligt väder här i Stockholm och jag fick med mig Lilleman och ultramaken på en härlig långpromenad. Nuförtiden är en promenad på en och en halv timme en långpromenad för mig. Även om jag var riktigt trött när vi kom hem så kändes det himla bra. I morse insåg jag att mitt gym har stängt på söndagar under sommaren så träning på gymmet fick jag hoppa över. Det blir hemmaövningar istället.

Jag och ultramaken pratade idag om hur stor skillnad det är nu när jag ser till att röra på mig dagligen mot när vi var i Norrland och jag spenderade större delen av dagen inaktiv. Då mådde min kropp riktigt dåligt och jag började oroa mig; var det så här kommande tre månader fram till förlossningen skulle se ut? Ont i ryggen, benen, trött m.m. När vi kom hem bestämde jag mig för att ge träningen ett försök till. Anpassat såklart, jag kan ju inte träna 5 tuffa pass i veckan som innan jag blev gravid men kanske skulle ett mer organiserat, anpassat träningsprogram hjälpa och inte stjälpa mig? Jag är inte så förvånad över att det såklart hjälpte mig. Ultramaken berättade att han märker en otrolig skillnad på min energi och humör nu när jag tränar regelbundet mot hur det var för bara några veckor sedan när jag tog det betydligt lugnare. Mad facit i hand: Alldeles för lugnt.

Jag får vatten på min kvarn hela tiden; alla behöver träna! Sen ska den träningen såklart se olika se ut beroende på ens förutsättningar. Håller du med?

Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: MirandaK

Håller med till 100%, det hjälper inte bara fysiskt utan också mentalt, ökar lyckohormoner och intelligens!!

2010-08-01 @ 15:01:27
URL: http://mirandak73.blogspot.com
Postat av: Linda

Raol ser oxå lite slimmad ut = )

2010-08-01 @ 15:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0