Cykelägare igen...

...jag vet att jag måste släppa det men jag är fortfarande bitter över våra stulna cyklar. Ännu mer bitter blir jag över en självrisk på mååånga pengar. Undrar varför jag då betalar en försäkringspremie varje år?

Anyway så blev det två fina cyklar. Jag fick byta ner mig från min gamla, fiiina Lola till en betydligt tyngre cykel med bara Deore-komponenter... Ett plus var dock att min nya cykel har hydrauliska skivbromsar. Sen är hon fin hon med...


Storeman fick byta upp sig till en väldans mycket coolare dirtbike:


Det var en riktig värsting till cykel. Du kan tro att vi även skaffade oss värstingarnas värstinglås. Den j***el som petar på dem kommer jag att se till att hunt down like the dogs they are... Jag ser framför mig att jag står där på vakt, i mörkret när de där skitburkarna kommer farandes. Det enda de ser innan det blir helt svart är blixten från min stungun.... Nej, jag har såklart ingen stungun men även en snart 3-barnsmamma får ha mörka, hemska fantasier ibland.

Till lunch blev vi bjudna på god, grillad kyckling hos min kompis T som är en duktig cyklist, på tal om cyklar. Trots att vi bor norr om Stockholm åkte vi till Cykeltjänst i Södertälje för att köpa cyklarna. De är helt enkelt bäst där. Jag vet dock inte om det var kul när ägaren skämtade om att sätta på en pakethållare och cykelkorg på min cykel... not my cup of tea. Det skulle vara att förstöra Izzie. Ja, jag tror att det är vad hon får heta. Visst är jag töntig. Enda problemet nu är att jag inte kan dra en repa med henne i skogen och bli så där härligt skitig. Det får bli efter Bullan ploppat ut.

Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0