Äntligen helg!

Den kunde inte kommit lämpligare känns det som nu. Har skrapat ihop mig och sitter/halvligger i sängen medan världens bäste make tar hand om matlagningen. Ännu bättre är att han hade storstädat hela lägenheten idag. Gissa om jag gifte mig med rätt kille.

Jag lekte lejon med barnen häromdagen och Storeman frågade om ultramaken är lejonpappan som ligger i skuggan och väntar på mat. Jag svarade att just nu är det nog lejonpappan som sköter det mesta som är ansträngande och jag som ligger och latar mig i något hörn... Det är inte utan att man får dåligt samvete för att man är ganska värdelös.

Idag hade jag glömt mellanmål till eftermiddagen - inte bra! Jag är van att äta 5 gånger om dagen och gör jag inte det fungerar jag inte optimalt. Ofta hör jag folk som säger att de klarar sig utan frukost och mellanmål och att de mår bra ändå. Ja, de har ju vant sig vid det men det de vägrar förstå är att när det går så långt mellan måltiderna tror kroppen att det är svält på gång och när man sedan äter har man en tendens att lägga på sig istället eftersom kroppen självklart svarar med att lagra istället för att förbränna. Tänk vad bättre de skulle må om de åt regelbundet men inte lika stora måltider! Visst är jag känsligare för att vara utan mat men generellt är jag säker på att jag mår bättre än den som äter få men stora måltider. Nu väntar pasta med en härlig laxsås. Mmmmmm...

Imorgon ska de stulna cyklarna ersättas. Visst är det kul med nya cyklar men det är ju inte Lola, min gamla trotjänare. Dessutom ska vi hälsa på en kompis jag inte sett på länge, det ska bli kul.

Idag blir det spikmattan för hela slanten, ja efter lite yoga förstås. Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0