Äntligen!

Jag har verkligen längtat efter att börja hålla pass igen. Senast jag hade ett eget pass var i juni förra året och det är något jag saknat. I morgon ska jag skriva kontrakt och börja hålla pass fr.o.m. den 22 september. Jag ska ha ett spinningpass på tisdagkvällar. Ganska sent i och för sig men hellre det än inget alls. Dels gillar jag att hålla pass, sen gör det ju inget att man får träning själv, eller hur? Dessutom har man alltid sällskap ;). Ytterligare en bonus är ett gratis träningskort som jag planerar börja använda redan på torsdag då det är mamma/barngympa.

Dagens träning för min egen del bestod av 50 minuters snabb promenad följt av yoga. I min lilla yogabok hittade jag några ställningar som kan vara gynnsamma för min ömmande höft; Utthita Parsvakonasana (huvud mot fot), Parivritta Parsvakonasana (roterad sidvinkelställning) och Uttasana (löparstretch). Jag ska försöka köra dem några veckor och se om det funkar. En positiv sak är att skelettröntgen inte visade på något patologiskt så jag har i alla fall inte diskbråck (Yayy!). Är nu remitterad till en ortoped men jag ringde dit och det var typ 10 veckors väntetid... What to do?

Jag kom på ett sätt att utveckla mina promenader; viktmanchetter. Ultramakens är dock utlånade till en kompis så jag måste be att få tillbaks dem.

Mitt lilla geni, Sigurd, har suttit och gjort läxan nu i eftermiddag men jag är lite orolig att han är understimulerad. Det är inte speciellt utmanande för honom i skolan... måste fundera på det. Hur gullig är inte han förresten? Hans extrauppgift var att skriva om det finaste han har. Han skrev att det finaste han har är min, ultramakens och lillebrors kärlek eftersom det var det finaste i hela universum... Gissa om jag fick tårar i ögonen.


Imorgon blir det promenad med Helena och så ska det bli fint väder! Härligt. Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

I morgon blir det åka av!!!!

2009-09-08 @ 20:52:39
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0