Frestelsernas högborg

Jag är ju, som jag nämnt tidigare, hos mamma och pappa nu. Det är lite snö på backen och några minusgrader. Förkylningen gör att jag har lite frossa och känner mig matt och dessutom samlar jag all min energi för att ta hand om lilleman som, trots sin förkylning, har mycket energi men inte vill använda den själv. Han behöver någon att klättra på, någons halsband att bita på. Jag lovar att jag en vacker dag kommer få gräva i blöjan efter mitt guldhjärta som än så länge hänger runt min hals... Lilleman har även en inneboende klocka som på något sätt ställts in på kl. 05.49 varje morgon, vaaarje morgon. Ni som hänger med vet ju att man ställer om klockan imorgon till vintertid, man ställer tillbaks klockan. Gissa vilken tid jag kommer vara uppe imorgon? Just det, 04.49... Det borde vara olagligt och om det vore det skulle jag förmodligen ha en kriminell son.

Anyway, tillbaks till tråden. När jag är frusen och matt vill jag helst inte gå ut och röra på mig vilket följdaktligen leder till att jag sitter inne hela dagen och har en massa gott fikabröd framför mig hela dagen - frestelser... Idag är det visserligen lördag och då får jag fika utan att få dåligt samvete överhuvudtaget och fikat har jag verkligen gjort men snart är det måndag.... Eftersom jag så sällan är här uppe hos mamma och pappa är det lite undantagstillstånd och därför tar jag nåt fikabröd då och då även under vardagarna. Ja, inte då och då som i varannan timme utan mer som varannan dag men i alla fall. Då gäller det att ha planen klar för sig innan; vad kommer jag att möta för frestelser och hur ska jag tackla dem. Vanligtvis är jag inte sjuk när jag är här och därför kombinerar jag detta undantagstillstånd med ett utökat träningsschema. Man får inte vara dum... Detta skulle ju inte fungera jämt. Dels har man inte tiden hemma att träna så mycket och dessutom; igenkorkade blodkärl syns inte på utsidan. Det handlar inte bara om att se bra ut, det ska kännas bra också! Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Alltså, hallå..Jag vill oxå sitta på mommos soffa och fika...

2009-10-25 @ 09:39:36
Postat av: Angel19

Krya på dig, här börjar det om igen.....blä

2009-10-25 @ 16:40:41
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0