En heldag söder om söder

Nästan hela dagen har vi varit på språng. Ultramaken har sprungit Sörmland Ultra Maraton och vi har supportat honom. Starten gick i Hammarbyhöjden och han var laddad

Kan det vara New Kids on The Block han har i lurarna...?
Därefter var tanken att jag och killarna skulle möta upp honom på mitten med lite grejer men några igenbommade vägar satte stopp. Lyckligtvis är ultramaken flexibel och jag visste att han inte skulle flippa ur för att vi inte stod där vi bestämt. Han fick träffa oss lite senare...

Sigurd har supportat sin pappa sedan han var bebis så han vet hur det går till!

Han är min kartläsare på alla gudsförgätna småvägar. Utan honom vore jag i Polen vid det här laget.

Ultramaken på målrakan! Snabbt gick det idag: 50 km på 3h 59min. Målet var i Haninge. Nu är jag trött och jag hör att ultramaken fixar milkshake på Sigurds begäran. Det ska bli gott! Det känns som om det blir en tidig kväll ikväll om jag inte kommer in i andra andningen men det är inte troligt - det gör jag sällan. Hejamamma!


Kommentarer
Postat av: mirandak73

När jag läser upp Ultramakens resultat hälsar Krokdil med "Då vann han väl inte" ;-)

2009-10-11 @ 14:52:26
URL: http://mirandak73.blogspot.com
Postat av: mirandak73

... han är dock väldigt avundsjuk över att Ultramaken i alla fall får support under tävlingen (gnäll, gnäll)

2009-10-11 @ 14:57:27
URL: http://mirandak73.blogspot.com
Postat av: Hejamamma

Nej, han vann inte, blev väl 8:a eller nåt. Men han sprang det bara som träning och har varit ultra(fniss)förkyld i veckan. Så här korta (!) distanser vinner de där maratonmyggorna.

2009-10-11 @ 18:31:38
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0