Snabba spiror!

Tänk om man fick ha träning som jobb! Mitt drömjobb skulle vara att vara ansvarig på ett gym eller för friskvården på ett företag samtidigt som man fick träningscoacha människor. En dag...

Dagens träning bestod av intervaller på den antika motionscykeln hemma. Det tog 30 minuter (10 minuter uppvärmning, 5 enminutersintervaller varvat med en minuts vila och 10 minuter nedvarvning) och gick bra men jag skulle ju hellre springa...


Imorgon är det spinningdags igen! Det är så roligt att vara tillbaka. Jag vet att jag sagt det förr men jag gillar det verkligen. Nu önskar jag mig bara ett eget corepass också.

Vad tränar du och hur ofta? Tränar du så mycket som du skulle vilja? Om nej, varför inte? Jag träffade en kompis idag och vi hälsade på vårt jobb som vi båda är mammalediga från. Hon frågade mig hur jag skulle få tid för träning när jag börjar jobba igen till våren. Jag svarade att jag inte är ett dugg orolig för att fixa det. Man kan t.ex. kliva av pendeln en station tidigare och springa sista biten. Visst, det kräver planering och att man klarar av att springa med ryggsäck men det får man se till att fixa. Det gör jag och har många gånger sprungit hem från pendeln. En gång sprang jag förbi Yannick Tregaro och Emma Green, gissa om jag tänkte på löpsteget... En annan viktig komponent för att få till träningen är vad jag nämnt tidigare; att ha stödet hemifrån och har man det inte - se till att skaffa det!! Fattar inte din respektive vikten av att ni båda håller er i form är det dags att göra något åt det. Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Anonym

då får väl inte jag vara sämre än kliva av i sumpan och springa hem.....

2009-11-23 @ 21:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0