Fullspäckat!

Det känns som om vi haft en fullspäckad dag idag. Vi började dagen med orienteringstävling, fortsatte med att titta på en 4a i huset brevid och har därefter hunnit julhandla, träna, äta middag och städa. Puh!

Min träning idag bestod av cykling på motionscykeln i vardagsrummet följt av styrketräning där jag testade krokodilarmhävningen:

Tanken är att man samtidigt som man gör armhävningar ska ta sig framåt som en krokodil.
Betyg: Två falkar av 5 möjliga. Mycket krafs för lite svett. Kändes mest krångligt men det kanske berodde på den testande krokodilen. Jag fokuserade istället på bollcore och vanliga coreövningar samtidigt som jag fick lite extra vikt av Klas Klätterapa = Lilleman. Han kommer som ett skållat troll när han ser mig träna på golvet. En levande klätterställning! Han klättrar över, kryper under... Det jobbiga är bara när jag gör Plogen, ni vet. När man sen ska ner fäller man ju liksom ner benen och det faller sig så att han alltid är bakom lilla stussen när jag ska göra det. Snacka om att sitta i en rävsax, eller rövsax kanske man ska säga...

Imorgon ska jag hålla i spinning klockan 11 men ingen av er har anmält sig frivillig att hänga med.... What´s up girlfriends (och boyfriends också kanske). Ja, ni gör väl något annat svettigt. Berätta gärna vad! Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0