Skitungar...

...har varit nere i cykelförrådet och släppt ut luften från mitt cykeldäck. Någon har alltså petat på min fina cykel. De har dessutom tagit den där lilla gummiploppen från ventilen. Sånt gör mig så arg. Jag vet inte vad jag skulle göra om jag faktiskt ertappade dem... Jag är rädd för att det skulle bli fysiskt. Helst skulle jag slääääpa dem i öret till deras föräldrar men risken är ju att om de gillar att jävlas har de inte mycket till föräldrar. Anledningen till att jag valde att gå ner i cykelförrådet igår är att jag behövde cykeln för att kunna åka ned och köra mitt spinningpass. Ultramaken tog nämligen bilen till vekstaden igår för service. Om ni skulle gissa, tror ni att de hittade ytterligare fel?

Jepp, en trasig styrarm eller vad det nu heter. Låter det billigt? Nej, det stämmer. Det är det inte heller. Inte alls... Men man måste ta hand om miss Jeepy. Det är så hon heter, vår bil. Ultramaken och vår store kille tycker att vi ska kalla henne Besten eller The Beast med det låter ju bara löjligt till skillnad från miss Jeepy.


Ja, ja, min fina cykel tog mig säkert till simhallen. Såklart körde flera polisbilar förbi när jag körde med min lite mindre lagliga cykel. Den har nog inte alla reflexer och lampor som bör finnas när man cyklar i mörker... Passet gick bra i alla fall. Idag har jag hunnit med en timmes promenad i det härliga vädret och ska köra lite core här hemma senare. Det är härligt att träna! Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0