Premiärtur!

Äntligen har jag fått testa mina fina, nya skidor! Å så härligt det är att åka skidor och mina var förstås jättebra. Ett par varv runt elljusspåret blev det. Eftersom det nu ä den mycket möörka årstiden här uppe i norr var det pannlampa som gällde för att ta sig genom skogen till elljusspåret. Ultramaken, den gamle vintersoldaten, tog täten för att leda in oss på stigen. Han valde den där bara två renar gått och inte den upptrampade där skotrar kört. Efter ett tag gjorde jag honom uppmärksam på det och vi hittade därefter den "riktiga" stigen. Nåväl, vi kom fram i alla fall och fick svettas en halvtimme i -12 graders kyla. Jag trodde det skulle kännas kallare men det var riktigt skönt.


Jag är rädd för att det inte riktigt såg ut så här - ännu. Det var trots allt ganska många år sedan som jag tävlade i skidor.

Imorgon hoppas jag få till ännu ett pass med skidor och kanske lite löpning. Jag är på G! Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0