Iskallt men svettigt!

Man måste vara uppfinningsrik när man befinner sig här uppe i juletid. Det är nämligen svårt att konditionsträna när det är -30. Senare på dagen blev det dock lite varmare så när termometern närmade sig -12 joggade jag och ultramaken bort till en gympasal alldeles i närheten där jag höll ett corepass för oss. Jag tror att ultramaken var nöjd, han såg i alla fall lite trött ut. Trött är bra! Trött och svettig är ännu bättre och det var vi nog båda.



Imorgon är det julafton och jag inser hur jag mer och mer för varje år är mindre fokuserad på vad jag själv ska få och mer spänd över hur andra ska reagera på sina julklappar. Det är verkligen jätteroligt att köpa presenter till andra och framförallt åt mina barn. Ultramaken är också rolig att köpa till. Han är så lätt att köpa till. I år får han 3 stycken men jag kan inte avslöja vad det blir eftersom han läser bloggen. Han tror att han ska få en Londonresa men vi får väl se... Jag tror att jag får ett par skidtights av honom... Vi får se, som sagt.

Jag hoppas att ni alla får fira julen precis som ni vill ha det. Det får i alla fall jag med hela min familj; mina barn och ultramaken, mamma, pappa, lillebror, lillasyster med hennes familj, storasyster med hennes familj - precis som det ska vara. Det är trångt men jag skulle inte vilja att någon fattades.


God jul och gott nytt år på er! Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0