Fettis-tisdagen

...var det igår. Jo, jag vet att det heter Fetisdagen men min hemkunskapslärare (back in the days...) trodde att det hette Fettis-tisdagen. Jag tycker det låter så kul. Här blev det också en temla. Jag hoppades att mitt förra möte med en semla skulle ha gjort mig immun mot deras kraft, jag fick nämligen magsjuka en timme efter förra semlan, men igår kände jag ändock suget så jag köpte en varsin till mig och ultramaken. Storeman gillar inte semlor så han fick en choklad-donut. Det ficnns dock en liten kille här som gillar semlor:


Jag orkade bara en halv och Lilleman satte gladeligen i sig min halva men för att slippa bli så kladdig åt han den från bordet...

Måndagens löpning kändes i benen under spinningpasset men det var ett roligt pass i alla fall. När jag kom hem möttes jag av en riktigt sur Lillan. Alldeles rödgråten var hon, lilla hjärtat, men när hon såg mig började hon skratta och blev glad igen. Hon bråkar lite när jag lämnar henne med ultramaken. Tossiga lilla tös.

Idag blir det bara varjedagövningarna. Jag är lite sur över att armhävningarna på tå fortfarande är så tunga... Klarar bara 12 strikta.

Förresten läste jag en rolig grej i Jusek-tidningen:
"Fasen vad den här dagen gick fort! Råkade ta en insomningstablett istället för en Alvedon till lunch..." SVT-medarbetare på Facebook.

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0