Söndagsmys

Idag vilar jag från träningen igen. Planerad vila dock så ingen fara. Jag är frisk och stark som en gammal märr.

Igår var det träning på schemat och där stod styrketräning med jogg till och från gymmet. Sagt och gjort, jag tog mina gymskor i handen och snörade på mig Icebugsen och joggade ner till gymmet. 10 minuter och nedför och ganska kallt å blåsigt, trots plusgrader. Veckans gympass är alltid helkropp och utöver det passet har jag ju mina dagliga övningar plus att alla löppass avslutas med styrka. Nej, jag blir ingen bodybuilder men det är heller inte min intention. Tycker inte det är så fint på varken killar eller tjejer att se ut som en belgian blue. Synliga muskler vill jag ju såklart ha och det kommer men löpningen är nu viktigast.

Att springa kan ge mig sådan känsla av lycka som jag sällan hittar någon annanstans. Det är en sådan frihetskänsla att kunna springa och rensar huvudet från allt ont. Sen blir man snygg också, det är ju aldrig fel =)

Ultramaken har nu börjat blogga för Runners World. Inte konstigt att de vill ha en av Sveriges absolut bästa ultralöpare som bloggare. Dessutom Sveriges sötaste... Hans nya blogg hittar ni HÄR.

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0