Gott Nytt År!

Det är dags att summera det gågna året och starta ett nytt. Det är bra att göra ett bokslut för att minnas allt kul som hänt och lära sig inför framtiden.

Träningen
2010 års träning började bra då jag kommit igång ordentligt med löpningen efter att Lilleman föddes i januari 2009. Nya skidor gav mig möjligheten att återuppta skidåkningen och jag utbildade mig till coreinstruktör. Jag började jobba i februari och började också instruera i core på jobbet. Jag höll i mina spinningpass och började hålla i pulsspinning med mycket lyckat resultat. Det hårda tempot fick dock snart trappas ned...

Familjen
I februari insåg ultramaken att det mycket väl kunde vara så att vi snart inte bara skulle vara 4 i familjen. Jag slog bort den idén men efter att han bett mig kontrollera saken visade det sig att han hade rätt och en liten baby växte i min mage. Jag fortsatte självklart träna men fick lugna ned mig lite och sluta med de mest intensiva passen. Illamående och extrem trötthet gjorde dock att större delen av min träning tillfälligt fick läggas på is. Jag kunde återuppta en del av min träning när det värsta lagt sig och lärde mig verkligen hur otroligt viktigt det är att fortsätta röra på sig oavsett var man är i livet.
 
I september log lyckan mot oss och Lillan kom som ett skott. Än en gång insåg jag vad mindfullness kan hjälpa en igenom smärta och får en att hitta lugnet. Andning och fokus är nyckeln! Känns lite konstigt att det var den sista förlossningen för mig nu när jag vet hur man tar sig igenom den utan svårigheter... Nåväl jag får väl dela med mig till andra istället.

Semester
2010 tog vi oss till Orsa/Grönklitt för en skidsemester, Mallorca för lite sol och bad och en sväng till Danmark för lite campingliv.

2011
Mina mål detta nya år är att starta upp företaget med ultramaken och efter utbildningen till personlig tränare i mars-april kunna erbjuda både vanlig personlig träning och dessutom en online-tjänst.

Årets tävling blir så klart Stockholm Marathon och när förkylningen släppt är det jag som snörar på mig mina nya, rosa Icebugs och kör igång med löpträningen igen. Jag ska snart dela med mig av mitt nya träningsprogram.

Årets semester tar oss till ett hyrt hus på Gotland och vi hoppas på bra väder men det är ok om det inte blir det. Jag vill bara ha det lugnt och skönt. 


Be all that you can be.

Jag skulle gärna vilja att du berättar varför du läser min blogg och vad du vill läsa mer om.

Stora kramar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Gott nytt år!

Jag har varit och kikat in på din blogg en del. Är gammal klasskompis med Angel 19. Har även själv tre barn varav den yngsta föddes i augusti 2010. Är utbildad hälsopedagog och har träning som mitt största intresse. Har därför fastnat för din blogg eftersom vi är lite i samma situation.Har gett oss fanken på att få till träningen trots småbarnslivet! Lycka till med allt!

2011-01-01 @ 21:58:58
Postat av: Madde

Gillar att träna och ska få barn nu i mitten av januari, hoppas på lite efter-graviditeten-tränings-tips då, det verkar ju du vara bra på :)

2011-01-03 @ 10:49:19
URL: http://davidssonkarlsson.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag har precis hittat till din blogg, inne för tredje gången bara. Hittade hit på omvägar när jag sökte på personer som har genomfört Tjejklassikern. Det är mitt, fortfarande lite hemliga, mål för året (börjar dock inte med skidåkningen) och att följa din blogg med pepp om träning och familjeliv (har tre barn) kommer bli perfekt för mig!! Ni verkar fenomenala - ser fram emot ditt löpträningsschema!!

2011-01-04 @ 16:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0