Heja mamma!

Idag var det dags för årets Tjejmil, ett lopp jag faktiskt aldrig sprungit. Eftersom jag hjälpt en kompis med hennes träning inför loppet ville jag ju självklart vara där och heja fram henne. Det var ju inte bara en tjej som sprang loppet så jag stod där vid Djurgårdsbron och vågade knappt blinka för att inte riskera att missa henne. Med svidande ögon och kameran i högsta hugg stod jag där med min jättemage och lyckligtvis hann jag få syn på henne. Jag skrek och tjoade men den damen såg mig inte då hon hade musik i öronen... Inte hann jag fota heller... Det var i alla fall kul att vara där och se henne kämpa så himla bra. Jag är riktigt stolt över henne. Superbra jobbat!!

Jag är också ganska bra. När vi sen kom hem bakade jag och ultramaken bröd; både limpor och frallor. Jag nojar mer och mer över E-ämnen och massa socker i bröden och bakar hellre själv. Jag håller på och experimenterar med mitt frall-recept och idag hällde jag i både krossat linfrö och grov rågmjöl. Får se hur de blir. Jag har inte hunnit smaka ännu.

Idag blev det ju naturligtvis en hel del promenerande så det fick bli dagens träning.

Nästa år är det jag som springer Tjejmilen, under 50 minuter ska jag! Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0